Opdrachtgever: Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom
BBIE is het officiële bureau voor de registratie van merken, modellen en tekeningen in de Benelux. Via het i-DEPOT is het mogelijk om ideeën, concepten, ontwerpen en prototypes vast te leggen.
Project
De website heeft een centrale rol in de uitvoering van de taak van BBIE en was aan vernieuwing. De UI was gedateerd en door de complexiteit van de content was informatie niet makkelijk te vinden. Daarnaast liep het aantal registraties in het i-Depot terug.
Het MKB was zich niet bewust was van de mogelijkheid en het nut van het beschermen van hun merk, ontwerpen of ander intellectueel eigendom. Met een slimme contentstrategie, een compleet herziene informatie structuur en een nieuw design is er een platform neergezet waar de de ondernemer en de IE-professional weer centraal staan.
Doorlooptijd: maart – juli 2016
Bekroond met:
SplashAward Nederland – categorie beste non-profit website
SplashAward Europa – categorie beste non-profit website
Deliverables
- Stakeholder analyse
- User Characters
- Customer experience map
- Content marketing strategie & SEO
- Site-concept
- Informatie Architectuur
- User Interface Design
- Klikbaar prototype en toetsing bij stakeholders en doelgroep
- Interaction design (responsive)
- Dynamische styleguide & Tone-of-voice
- Front-end assets & Animatievoorbeelden
De technische realisatie is uitgevoerd door SWIS.
Als projectmanager was ik verantwoordelijk voor:
- bepalen van projectaanpak
- casting van het team
- het voeren van de projectcommunicatie
- ondersteunen van het team
- beheer van stakeholders
- bewaken van balans in scope- budget- en kwaliteit
- beheren van klantrelatie